torsdag den 8. oktober 2009

Forvandling

Jeg var ikke altid sådan her.

Jeg plejede at veje mine ord før jeg ytrede dem, og lod dagens formløse flow opsluge og diktere mig.

Men spillereglerne undergik gradvis forandring i løbet af.. 9. klasse?

Datoer og tidsbegreber har efterhånden mistet deres betydning.

Tid er nu blot tåge, håndfaste tidspunkter defineres af en papirsindhyllet kegleform, og substansen deri.

Hvad der startede som rekreation er nu blot depression, min reaktion på stoffet = reaktionær.

Jeg tror også at mit farvespektrum har forandret sig. Gamle bekendte og venner betragtes bag gråtones glas, alt hvad der synes virkeligt befinder sig på min side, i anderledes men ligeledes deprimerende farver.


-


"Har du købt?"

"Ja, fik sgu en pæn klump"

"Åha, hellemusen er skam gavmild i dag!"

I 2 grader celsius påbegynder vi den indøvede process, den næsten ærefulde ryger-jargon.

En bakke foldes/En blå tokai lighter fiskes op af lommen/Klumpen varmes/Smuldres/Rød prince ristes/Knækkes/Papir fastsættes til pap/Fyldes/Med blandingen/Af brune nuancer.

TÆND/SUG/BRUN ILD I LUNGEN/OG JEG FØDES/PÅ NY


-


I denne verden hærger modsætninger, øjet fikserer på tilsyneladende ligegyldige detaljer, cannabis symboler over det hele, overalt. Mangt en gang har jeg besøgt denne forunderlige verden, og nogle ville måske sige at jeg har nydt en røg over tørsten, men jeg fortsætter stædigt. Gang på gang overrasker dette parrallel-univers mig, et sted mellem tid og rum. Og når man først har været her, er der ingen tvivl, intet placebo.

Sommetider svæver jeg, sommetider sumper jeg. Et eventyr bliver hurtigt til et mareridt, for blot at blive et eventyr igen.

Her er jeg tilpas. Og dog... Rusbæstet vender sit forvrængede ansigt mod mig, og galer for fulde lunger.

Forfærdet søger jeg ly i en faxe kondi, men jeg træder stadig kun vande.

Et langt blankt blik og 3 smøger senere er jeg på vej op igen.

Op af gryden

Dagslyset synes nært

men forbliver fjernt, sløret.

Jeg kan kun grine fjoget

Problemerne må morgendagens Jesper tage sig af

I morgen.


- Jesper

1 kommentar:

  1. sikke noget patetisk bullshit. aldrig namedrop din pusher.

    SvarSlet